تایتل قالب
کافه ای پر از علم،دانش،ایده و خلاقیت


حذف اپلیکیشن تیک تاک به دستور ترامپ

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تیک تاک و ویچت از یکشنبه همین هفته (۳۰ شهریور ماه) از اپ استورهای آمریکایی حذف می شوند. این اپلیکیشن ها که محصول شرکت چینی ByteDance هستند نتنها دیگر اجازه حضور در پلی استور گوگل و اپ استور اپل را ندارند بلکه کلیه شرکت های آمریکایی نیز از این پس اجازه میزبانی این برنامه ها را نخواهند داشت.

طبق اعلام ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا این تصمیم براساس دستور دونالد ترامپ اتخاذ شده است.

راس در بیانیه خبری خود اعلام کرد:

این تصمیم بار دیگر تایید می کند که دونالد ترامپ هر آنچه در توان و حوزه اختیاراتش باشد انجام می دهد تا امنیت ملی ما را تامین کند و آمریکا را در برابر تهدیدات حزب کمونیست چین حفظ کند.

گفتنی است این تصمیم در حالی اتخاذ شده که پیشتر احتمال همکاری دو شرکت شرکت های اوراکل و ByteDance (که مالک ویچت و تیک تاک است) در دست بررسی قرار داشت. بلومبرگ روز گذشته به نقل از ترامپ اعلام کرد که او ابدا قراردادهای پیشنهاد شده برای همکاری با تیک تاک را دوست نداشته و آمادگی امضای هیچ توافقی را ندارد.

کلمات به کار رفته از سوی وزارت دادگستری آمریکا نشان می دهد که ترامپ قویا خواستار حذف تیک تاک از بازار آمریکا است. او نتنها تیک تاک، آپدیت ها و کدهای آن را ممنوع کرده بلکه هرگونه پرداخت در رابطه با ویچت را غیرقانونی خوانده است.

گفتنی است براساس مفاد دستورالعمل ارائه شده از سوی دولت آمریکا میزبانی این اپ در خاک آمریکا یا فراهم آوردن دسترسی به آن برای کاربران از طریق شبکه های VPN نیز ممنوع خواهد بود.

کاخ سفید این خبر را امروز منتشر کرد و همانطور که گفتیم دستورالعمل تازه ترامپ از روز یکشنبه اجرایی می شود. به این ترتیب ByteDance و شرکای آن زمانی برای تغییر تصمیم خود یا به تاخیر انداختن آن ندارد. علاوه بر این سرویس های میزبانی کننده از این دو اپ هم باید در اسرع وقت آنها را حذف کنند.

تیک تاک هم اکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر کاربر در آمریکا دارد در حالی که شمار کاربران ویچت برابر با ۱۹ میلیون نفر است.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

نظرات (۶)

  • ساحل ملک
    شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ , ۲۲:۱۵

    کلی مشق دارم

    پنجشنبه آزمون دارم هیچی نخوندم

    فردا کلاس دارم 

    خوابم میاد 😭😭

    آخ آخ ببخشید الان یکم کارام پیچیده تو هم برا همین نمیفهمم دارم چی میگم 😂😂