تایتل قالب
کافه ای پر از علم،دانش،ایده و خلاقیت


مقدمه فلسفه[قسمت دوم]

سلام!همان طور که مشاهده کردید در قسمت قبل(برای دیدن قسمت قبل به اینجا بروید)گفتیم برای اینکه فیلسوف خوبی شویم باید با حیرت به اطراف خود بنگریم.همه ی بچه های وقتی از شکم مادر خود به دنیا می آیند چنین ویژگی را دارند اما به تدریج که بزرگتر می شوند این ویژگی در آن ها  کاهش می یابد.چطور این اتفاق می افتد؟آیا شما جوابی دارید؟

اگر یک نوزاد می توانست حرف بزند حتما از دنیای شگفت انگیزی که در آن پاگذاشته خبر می داد.ما می بینیم که او چطور به اطراف نگاه می کند و با کنجکاوی به هر  چیزی می خواهد دست بزند.

به تدریج که چند کلمه یاد می گیرد وقتی گنجشکی را می بیند با حیرت و شگفتی به آنها می نگرد ولی ما که بارها گنجشک دیده ایم آن طور به شور و شوق نیم افتیم.البته همین ماجرا برای بچه نیز رخ می دهد یعنی قبل از این که کاملا به حرف زدن بیفتد دنیا برایش کاملا عادی شده است.و واقعا هم چه حیف!

تجسم کنید روزی برای گردش به جنگل می روید،ناگهان چشمتان به یک سفینه کوچکی می افتد که جلوی رویتان به زمین می نشیند،یک آدم فضایی کوچک از آن بیرون می آید،و جلوی شما می ایستد و به شما خیره می شود...چه فکری می کنید؟؟

اگر بتوانید به خودتان  نیز به عنوان یک موجود عجیب و غریب فضایی نگاه کنید آنگاه حس خواهید کرد که چقدر خارق العاده هستید.منظورم را فهمیدید؟؟

درست مثل بیدار شدن از یک خواب طولانی است آنگاه از خود می پرسید:من کیستم؟و می بینید در حال دست و پا زدن بر  روی  سیاره ای در فضا هستید.

تصور کن(بله خود تورا می گویم)که یک روز صبح پدر و مادر علیرضا ی دو سه ساله مشغول خوردن صبحانه هستند و در همین لحظه ناگهان پدر به هوا می رود و در بالای سفره معلق می شود.فکر می کنی علیرضا که شاهد چنین صحنه ای است چه می کند؟؟

ممکن است با انگشت به پدر اشاره کند و بگوید:بابا داره پرواز میکنه.برای او که می بیند پدرش هر روز کارهای عجیب و غریب انجام می دهد،مثلا سرش را توی موتور ماشینش می کند وبا صورت سیاه و روغنی بیرون می آید،مشاهده صحنه پرواز پدر به اندازه همان کار های عجیب دیگر خارق العاده است.

ولی اگر مادر این صحنه را ببیند چه؟؟

این ها همه مربوط به عادت است مادر عادت کرده که انسان نمی تواند پرواز کند ولی کودک هنوز این را آموزش ندیده است.هنوز مطمن نیست چه کارهایی در این جهان از ما بر می آید و چه کار هایی بر نمی آید.

حالا در پاسخ به سوال کره زمین چیست؟باید بگویم متاسفانه ما در حین بزرگ شدن.....بقیه رو در یه پست دیگه می گذارم خوب تا همین جایش را  فکر کنید...خسته نباشید😊☕


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

نظرات (۲)