تایتل قالب
کافه ای پر از علم،دانش،ایده و خلاقیت


آموزش افزایش میزان صدای میکروفن در ویندوز 10

با توجه به اینکه بسیاری از کارفرمایان از برنامه های کنفرانس ویدیویی برای انجام کنفرانس  استفاده می کنند ، داشتن یک وب کم و میکروفون مناسب ضروری است. متأسفانه ، بسیاری از افراد در می یابند که رایانه شخصی آنها به اندازه کافی خوب عمل نمی کند. یکی از رایج ترین مشکلات ناشی از میکروفون رایانه آنهاست. تمام میکروفون ها ، خواه از میکروفن داخلی یا خارجی استفاده می کنید ، هنگام انتقال صدای خود به طرف های دیگر ، صدای پایه متفاوتی دارند. اگر متوجه شدید که مردم غالباً از شنیدن صدای شما در طول جلسات شکایت دارند ، به احتمال زیاد مقصر میزان صدای میکروفن رایانه شما است. خوشبختانه افزایش میزان صدای میکروفن در ویندوز ۱۰ آسان است.

 

اولین کاری که می خواهید انجام دهید بررسی میزان صدای خروجی میکروفن است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، همه میکروفون ها به گونه ای پیکربندی نشده اند که صدا صد در صد از آن ها خارج شود. اگر افراد دیگر از نرم بودن صدای شما شکایت دارند ، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی میزان صدای میکروفن است.

آموزش افزایش میزان صدای میکروفن در ویندوز ۱۰

برای شروع ، روی نماد “صدا” که در نوار وظیفه در پایین سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید. نماد صدا مانند یک بلندگو منفرد با خطوطی بیرون می آید که میزان صدا را نشان می دهد. با کلیک راست روی نماد بلندگو ، یک منو ظاهر می شود. در اینجا ، می خواهید روی “Open Sound Settings” کلیک کنید.

تنظیمات صدای میکروفون

با انجام این کار ، یک پنجره جدید ، تنظیمات صدای رایانه شما ظاهر می شود. به پایین بروید و وارد «Input» شوید. در اینجا یک جعبه کشویی مشاهده می کنید که به شما امکان می دهد دستگاه ورودی خود را انتخاب کنید. اگر از میکروفون خارجی استفاده می کنید ، مطمئن شوید که میکروفون انتخاب شده است. متناوباً ، اگر از میکروفون داخلی رایانه خود استفاده می کنید ، باید از قبل به عنوان پیش فرض انتخاب شود.

 

پس از انتخاب میکروفون صحیح ، روی “Device properties” کلیک کنید. در اینجا ، می توانید با تنظیم نوار لغزنده ای با عنوان “Volume” ، میزان صدای میکروفن خود را افزایش دهید. نوار لغزنده را طوری حرکت دهید که صدای میکروفن ۱۰۰ درصد باشد. در آخر ، میکروفن خود را آزمایش کنید تا میزان صوتی خود را تست کنید. اگر میزان صدای میکروفن شما از قبل روی ۱۰۰ درصد تنظیم شده بود ، یا اگر با تنظیم میزان صدا مشکل شما برطرف نشد ، می توانید سطح میکروفون خود را افزایش دهید.

ویژگی های دستگاه میکروفون

افزایش سطح میکروفون

اگر میزان صدای میکروفون شما هنوز خیلی آرام است ، می توانید سطح آن را افزایش دهید. دستورالعمل های ذکر شده در بالا را دنبال کنید. وقتی به پنجره ای رسیدید که به شما امکان می دهد نوار لغزنده میکروفن خود را تنظیم کنید ، روی “Additional device properties” کلیک کنید. با این کار پنجره ای با عنوان “Microphone Properties” باز می شود. بعد ، روی برگه “Levels” کلیک کنید. در اینجا شما باید دو اسلایدر را ببینید ، یکی برای میزان صدای میکروفون و دیگری به نام Boost Microphone.

افزایش سطح میکروفون

اگر مراحل بالا را بدرستی دنبال کرده باشید ، میزان صدای میکروفن شما باید در حال حاضر ۱۰۰ درصد باشد. اگر به هر دلیلی اینگونه نیست ، جلو بروید و لغزنده را تا ۱۰۰ درصد حرکت دهید. لغزنده Microphone Boost را می توان مستقیماً در زیر لغزنده میزان صدا مشاهده کرد. از گزینه Microphone Boost می توان برای افزایش میزان خروجی میکروفن شما تا ۳۰ دسی بل دیگر استفاده کرد. ما توصیه می کنیم که افزایش را به صورت فزاینده افزایش دهید (به عنوان مثال +۱۰ dB) و سپس سطح میکروفون خود را قبل از افزایش بیشتر آن آزمایش کنید.

 افزایش میزان صدای میکروفن

روش جایگزین افزایش میزان صدای میکروفن : Control Panel

متناوباً ، می توانید میزان صدای میکروفن خود را  از طریق Control Panel  افزایش دهید. در قسمت جستجوی نوار وظیفه Windows کافیست “Control Panel” را تایپ کرده و بر روی “Control Panel” کلیک کنید. از آنجا ، “Sound” را انتخاب کنید.

Control Panel

با این کار پنجره جدیدی باز می شود که برچسب “Sound” دارد. در زبانه های بالای پنجره ، روی موردی که می گوید “Recording” کلیک کنید. در اینجا میکروفون هایی را مشاهده می کنید که به رایانه شما متصل هستند. یکی را که استفاده می کنید برجسته کنید و روی “Properties” کلیک کنید.

میکروفون هایی  که به رایانه شما متصل هستند

با این کار پنجره جدیدی با عنوان “Microphone Properties” باز می شود. در اینجا ، برگه “Levels” را انتخاب کنید. باید دو نوار لغزنده به شما ارائه شود : یکی برای میزان صدای میکروفن و دیگری که به شما امکان می دهد میزان تولید آن را افزایش دهید.

 افزایش میزان صدای میکروفن

ابزار عیب یابی را اجرا کنید

برخی از کاربران ویندوز ۱۰ گزارش داده اند که گزینه تقویت میکروفون در دستگاه های آنها در دسترس نیست. این معمولاً به دلیل ترکیبی از عوامل است. خوشبختانه ، چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای بازگرداندن دسترسی به گزینه های تقویت میکروفون در ویندوز ۱۰ انجام دهید. ابتدا ، عیب یاب Windows 10 Audio را امتحان کنید. این یک عملکرد خودکار است که در ویندوز ۱۰ تعبیه شده است و می تواند مشکلات مختلف را بررسی و برطرف کند. برای اجرای عیب یاب ، Control Panel را باز کنید.

ابزار عیب یابی

در کنترل پنل ، روی گزینه “View by” در سمت راست بالای پنجره کلیک کنید. با این کار یک منوی کشویی باز می شود. در اینجا ، “Large icons” را انتخاب کنید. بعد ، نماد “Troubleshooting” را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در زیر عنوان “Hardware and Sound” ، روی “Troubleshoot audio recording” کلیک کنید و به عیب یاب اجازه دهید کار خود را انجام دهد. پس از اتمام ، مراحل بالا را دنبال کنید تا ببینید آیا به گزینه تقویت میکروفون دسترسی مجدد دارید یا خیر.

 افزایش میزان صدای میکروفن

درایورهای صوتی را به روز کنید

اگر با عیب یابی ویندوز ۱۰ مشکل برطرف نشده است ، ممکن است با به روزرسانی درایورهای میکروفن خود مشکل را برطرف کنید. بر روی دکمه Start کلیک راست کرده و از منو روی “Device Manager” کلیک کنید. در غیر این صورت ، می توانید Win+  X را فشار داده و “Device Manager” را انتخاب کنید. با باز شدن پنجره مدیریت دستگاه ، “Audio inputs and outputs” را پیدا کنید و با کلیک بر روی پیکان کنار آن ، این گزینه را گسترش دهید. سپس ، بر روی میکروفون رایانه خود راست کلیک کرده و “Update driver” را انتخاب کنید.

درایورهای صوتی را به روز کنید

در برخی موارد ، باید درایور کارت صدای خود را به روز کنید. در Device Manager ، گزینه «Sound, video and game controllers» را پیدا کرده و با کلیک روی پیکان کنار آن ، این گزینه را گسترش دهید. بر روی کارت صدا کلیک راست کرده و ” Update driver software ” را انتخاب کنید . پس از به روزرسانی درایورهای سخت افزار خود ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کرده و میزان صدای میکروفن خود را بررسی کنید.

منبع:لرن پارسی


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

نظرات (۲)

  • محسن رحمانی
    يكشنبه ۱۶ شهریور ۹۹ , ۲۳:۳۴

    صدای میکروفن ضعیف باشه که بدرد نمیخوره هم صدا وهم کیفیتش باید اوکی باشه .ممنون