تایتل قالب
کافه ای پر از علم،دانش،ایده و خلاقیت


نخستین کاری که ھر صبح یا در اولین فرصت در این روز باید انجام دھید آن است که موھبتھای خود را بشمارید. شما برای اینکار میتوانید از کامپیوتر یا کتاب مخصوص یا یک دفترچه استفاده کنید تا تمام قدرشناسیتان را در یک جا قرار دھید. قرار است امروز شما ده موھبتی را لیست کنید
که در زندگی داشته اید و برای آن قدرشناس ھستید
.
ھنگامی که انیشتین سپاسگزاری میکرد، می اندیشید که چرا باید قدردان باشد. ھنگامی که شما علت آنچه را بدانید که برایش قدردان ھستید، آنگاه مرتبه ی قدرشناسی را بھتر احساس خواھید کرد. به خاطرداشته باشید که عملکرد قدرشناسی به توجه و میزان احساس شما بستگی دارد بنابراین برای ھر مورد روی لیست تھیه شده علت قدردانیتان را نسبت به آن بنویسید.

پس خلاصه تمرین اول به شکل زیر است:

تمرین شماره :١
موھبتھای خود را بشمارید
- ابتدا لیستی از ده موھبتی را که نصیبتان شده بنویسید.
-
بنویسید چرا برای ھرکدام از این مواھب احساس شکرگزاری میکنید.
-
به عقب برگردید و لیستتان را بخوانید، وقتی به پایان ھر مورد رسیدید، کلمه ی سپاسگزارم را سه بار بگویید <سپاسگزارم، سپاسگزارم، سپاسگزارم> و قدرشناسی را برای آن موھبت تا آنجاکه میتوانید احساس کنید

با ما همراه باشید🎈🎈


منابع:کتاب معجزه شکر گزاری راندا برن


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

نظرات (۴)

  • دایی مشتی
    دوشنبه ۲۶ خرداد ۹۹ , ۱۳:۴۶

    سلام

    باید بگم از نگاه من هر چیزی که به صورت علمی ثابت نشه رو قبول ندارم البته خدا رو قبول دارم چون قرآن اعجاز علمی داره.

    پس اگر شما نمیتوانید چیزی را به من ثابت کنید همینجا کارمان تمام میشود.

    ببین دوست من مشکل من رزق و روزی نیست و حق من از زندگی هم چیز دیگری هست که پرداخت نشده است

    • author avatar
      علیرضا مرادی باستانی
      ۲۶ خرداد ۹۹، ۱۵:۱۹
      در مورد اول باید بگویم که اگر شما قران را قبول دارید پس باید به مفاهیم قانون جذب نیز باور داشته باشید چرا که خداوند(به عنوان مثال)در قرآن می فرماید:<<سوره یونس / آیه 62 أَلَا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ آگاه باش که دوستان خدا نه ترسی دارند و نه غمگین میشوند .>>ما دقیقا مثال همین ایه را در مفاهیم قانون جذب داریم:<<افراد با ایمان، همیشه در حال ارسال فرکانس مثبت هستند و هیچگاه غمگین نمی‌شوند.>>و در قران قانون جذب به این شکل بیان شده است.
      و در مورد دوم من اگر به پاسخ های من دقت کنید هیچ وقت نگفتم که نمیتوانم به شما ثابت کنم من گفتم آیا اگر به شما ثابت کنم چیزی در شما تغییر میکند؟!یا یک کار بیهوده است چون شما نمیخواهید آن را باور کنید؟!
      و در مورد سوم هم در پست اول گقتید مشکل شما روزی است ولی اگر شما به من نگویید که چه سوءتفاهمی بین زندگی و شما است متاسفانه کمکی از دستم بر نمی آیدچون اول باید بدانم سوءتفاهم شما چیست،سپس برای ان راه حلی پیدا کنم🌷🌷.


      از اینکه با نظرات خود به بهتر شدن این وبلاگ کمک میکنید سپاسگزارم🙏🏻🙏🏻
  • دایی مشتی
    يكشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ , ۲۳:۲۷

    سلام

    مهم نیست که یه سازمان کشوری یا بین المللی خدا رو تایید میکنه یا نه!!!،مهم اینه که یه سازمان  کشوری یا بین المللی کار شما رو تایید میکنه یا نه؟؟؟(پیچوندن های فلسفی روی من جواب نمیده، پس از موضوع اصلی منحرف نشید لطفا!)

    من اهمیت نمیدم که مردم با چه مقدار پول خوشبختن،ببینید من از شما پرسیدم که موقعیت مالی شما چگونه است و شما گفتید که من همه چیز دارم(پول،خونه لوکس)اما برای این چیز ها گفتن کافی نیست چون اگه به حرف باشه من هم الان توی یه کشتی تفریحی در حال سفر به اروپا هستم!!!، دوست من باور کن ابوبکرالبغدادی هم فکر میکنه که همه حرفاش درسته.

    حتی احساس هم خریدنیه!!! فقط قیمتش خیلی بالاست و بهاش هم پول نیست.

    حدیث پیامر رو قبول دارم اما عمده مشکل من روزی نیست،من حتی نیازی به مطالب این وبلاگ هم ندارم اما حق ما از  قبل پرداخت نشده من از روزی که یادمه تو درگیری بودم برای حق واقعیم!!

    • author avatar
      علیرضا مرادی باستانی
      ۲۶ خرداد ۹۹، ۱۲:۴۵
      باسلام
      در موضوع اول باید بگویم که شما اگر دوباره مطالب پاسخ قبل را بخوانید متوجه میشوید که این دو از لحاظ علم هر دو اثبات نشده هستند ولی وجود دارند پس در این موضوع شکی نیست...
      و باید اضافه کنم من به هیچ عنوان نخواستم با جواب های فلسفی شما را  از موضوع منحرف کنم و اگر به سوالات خود یک بار دیگر نگاه کنید میبینید که خود شما بودید که سوالات فلسفی پر سیدید و بنده فقط قصد پاسخگویی به انها را داشتم.
      اما باید اضافه کنم که  با دیدن دیدگاه شما حتی اگر من به نحوی بتوانم به شما ثابت کنم که این ها را دارم آیا چیزی عوض میشود؟!(به خاطر اینکه شما فکر میکنید من دارم شما را از موضوع منحرف میکنم و حرف های من را قبول ندارید پس چطور میتوانید به چیز هایی که ثابت می کنم اعتماد کنید(حداقل نه با این طرز فکر🙏🏻🙏🏻))
      و در مورد دیدگاه بعدی باید بگویم من در تمام پاسخ های نظرات شما به این موضوع اشاره کردم که این موضوع درست است مثلا بهشت را هم به تعداد کارهای نیک میدهند و اگر دقت کنید من گفتم:<احساسی را در زندگی پیدا کند که با هیچ پولی قابل خریدن نیست...>پس من دوباره میگویم که من هیچ وقت با این نظر شما مخالفت نکردم.
      و در مورد دیدگاه اخر شما باید بگویم :<<خداوند در آیه 6 سوره هود رزق و روزی همه جنبندگان و هر موجودی که نیاز به غذا و خوراک دارد را تضمین کرده و آن را امری حتمی و قطعی بر می شمارد. در آیه 60 عنکبوت با کنایه این مطلب را گوشزد می کند که انسان نباید آن اندازه حرص غذا و روزی داشته باشد؛ زیرا دیده نشده که جنبنده ای از جنبندگان زمین روزی خویش را با خود حمل کند و ترس از گرسنگی و مرگ از بی غذایی داشته باشد؛ بنابراین این اندازه حرص ورزیدن و دویدن برای روزی امری بیهوده است؛ زیرا خداوند خوراک همه بندگان و جنبندگان روزی زمین را تضمین کرده است.>>
      پس با این اندازه حرص وزیدن و دویدن برای روزی نیازی نیست😊😊
      ممنون از شما که نظرات خود را برای ما میفرستید🌹🌹
      منتظر نظرات بعدی شما هستیم🤩🤩

  • دایی مشتی
    يكشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ , ۱۸:۴۵

    سلام

    باید بگم که منم یه روزی به این حرفای قشنگ اعتقاد داشتم

    اول اینکه منظورم از یه منبع معتر یه سازمان معتبر کشوری یا بین المللی بود که مربوط به این مسائل روانشناسی باشه

    دوم،بله از نظر من:پول،مقام،تعداد خونه،جایگاه اجتماعی و سواد و در کنار همه اینها داشتن بندگی خدا موفقیته، و از نظر من کسی که هم خدا رو داره و هم خرما رو موفقه،فکر کردن به خوشبختی شاید باعث بشه که ما آدما احساس خوشبختی کنیم اما شکممون رو سیر نمیکنه، اما دوست من قطعا شما چیز هایی رو که گفتم نداری برای همین هم داری فلسفه بافی میکنی البته نگران نباش چون این کاریه که همه آدما میکنن!!!

    سوم،همه چیز قابل خریدنه البته قیمت بعضی چیزا پول نیست

    در آخر باید بگم:من دعا هایم را اجابت میکنم با دستانی که خدا به من داده است و اگر روزی حکمت خدا دستانم را گرفت،دستان خدا را برمیدارم و خودم را دعا میکنم،من حقم را از این دنیا خواهم گرفت مانند شیری که قلب شکارش را بیرون میکشد.

    • author avatar
      علیرضا مرادی باستانی
      ۲۵ خرداد ۹۹، ۱۹:۴۹
      با سلام،در پاسخ به قسمت اول باید بگویم که قانون جذب و مطالب دیگری که در این وبلاگ است یک مسله روانشناسی نیست!!و باید پرسش زیر را مطرح کنم:هیچ سازمان کشوری یا بین المللی که مربوط به مسائل روانشناسی باشد وجود خدا و خیلی از مفاهیم عرفانی دیگر را تایید نکرده(چون وجود خدا و بسیاری از چیز های دیگر را نمیتوان با علم این زمانه توضیح داد)پس آیا شما وجود خدا را قبول ندارید؟!
      و در پاسخ به قسمت دوم گفته های شما باید بگویم من هیچ وقت نگفتم تنها فکر کردن به خوشبختی باعث خوشبختی میشود من گفتم انسان هایی با حقوق معمولی هم میتوانند خوشبختی را تجربه کنند و نیازی نیست حتما پولدار ترین انسان روی زمین باشند و اگر این حرف من کمکی به شما میکند که شاید کمی بهتر به زندگی نگاه کنید،باید بگویم من چیز هایی که شما گفته اید را دارم  من فلسفه بافی هم نکردم فقط سعی کردم که به شما کمکی کنم تا زدگی سرشار از شادی و محبت بیشتری را تجربه کنید و حرف های من همه واقعیت هستند(البته برای اینکه دیگاهتان را در مورد واقعیت به چالش بکشید میتوانید اینجا را ببینید:حقیقت چیست؟)
      ولی در مورد دیدگاه سوم شما من در نوشته ام گفتم<<توانسته احساسی را در زندگی پیدا کند که با هیچ پولی قابل خریدن نیست...>>بله من هم موافق هستم خیلی چیز ها هستند که با پول خریداری نمیشوند ولی قیمت های دیگری دارند مثلا بهشت را به اعمال نیکو انسان میدهند پس میتوان گفت قیمت بهشت اعمال خوب است.
      ودر مورد دیدگاه آخر شما باید بگویم فکر کنم از نظر شما دنیا یک جنگ است که باید برای پیروز شدن در ان باید هرکاری کرد ولی باید به شما بگویم (چون فکر میکنم شما احادیث را بیشتر از قانون جذب قبول دارید) پیامبر اکرم میفرماید:
      <روزی بنده،سرسخت تر از اجلش در جست و جوی او است>کنزالعمل صفحه 507
      یعنی شما باید تلاش خود را بکنید و مطمن باشید خدا روزی شما را میرساند.
      و حق شما از قبل پرداخته شده است.پس نیازی به درگیری و خشونت نیست😅😅
      ممنون که با نظرات خود این وبلاگ را بهتر میکنید🌺🌺
      بی صبرانه منتظر نظرات دیگر شما هستیم😉😉
  • دایی مشتی
    شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ , ۱۷:۵۱

    سلام

    شما از قدرت و موفقیت حرف میزنید در حالی که یک صفحه اینترنتی کم بازدید را نویسندگی میکنید در حالتی که همین تعداد کم از بازدید کننده ها هم فعالیت چندانی در صفحه شما ندارند و همه این ها در زمانی رخ داده است که هیچ منبع معتبری شما را تایید نمیکند

    راستی اگر شما اینقدر انسان موفقی هستید که میتوانید راه های موفقیت را به دیگران آموزش بدهید درآمد شما چقدر است؟یا اینکه چندتا خانه لوکس دارید؟؟؟

    متشکرم اگر پاسخگو باشید،به گمانم بنده به عنوان دنبال کننده شما حق پرسش این سوال ها را داشته باشم.

    • author avatar
      علیرضا مرادی باستانی
      ۲۵ خرداد ۹۹، ۰۹:۵۵
      با سلام این صفحه تغییر مدیریت داده است و ما تنها چند هفته است که فعالیت خود را  به صورت جدی شروع  کرده ایم و در مورد منابع هم شما راست میگویید ویرایش جدید مطالب همه دارای منبعی خواهند بود و در مورد موفقیت ،ایا از نظر شما موفقیت رسیدن به پول و مقام است؟ایا تعداد خانه های فرد میزان موفقیت او را تعیین میکند؟ایا هرکس که پول دارد انسان موفقی است؟ایا کسانی که حقوق زیادی ندارند نمیتوانند موفق شوند؟
      بهتر است ابتدا به سوالات بالا در ذهن خود جواب داده سپس دوباره موفقیت را تعریف کنید.
      انسان وقتی به موفقیت میرسد که در نتیجه ان احساس خوش بختی کند و به نظر من هر کس که در زندگی خود احساس کند که خوش بخت ترین انسان روی زمین است بدون توجه به شرایط او من او را انسان موفق میدانم چرا که توانسته احساسی را در زندگی پیدا کند که با هیچ پولی قابل خریدن نیست...
      و در مورد سوم ما از شما بسیار سپاس گزاریم که وبلاگ ما را دنبال میکنید و برای ما نظرات خود را میفرستید منتظر نظر های بعدی شما هستیم🙏🏻🙏🏻