تایتل قالب
کافه ای پر از علم،دانش،ایده و خلاقیت


عدد 42،پاسخ نهایی زندگی، جهان و هر چیز دیگر

این عدد در کتاب راهنمای مسافران مجانی کهکشان نوشته دوگلاس آدامز به عنوان پاسخ نهایی زندگی، جهان و هر چیز دیگر از طرف کامپیوتری که برای پاسخ به این سؤال مطرح شده - بعد از ۷.۵ میلیون سال محاسبه - عنوان می‌شود.

به دلیل علاقه هکرهای جهان به این کتاب، این عدد بارها در دنیای گیک استفاده شده. برای مثال:

  • در فرمت فایل TIFF ۱۶ بیت دوم هر فایل، ۴۲ است.
  • در سیستم فایل ریزر۴، ۴۲ شماره inode دایرکتوری ریشه است.
  • در موتورهای جستجوی گوگل، ولفارم آلفا و بینگ مایکروسافت اگر به دنبال «the answer to life the universe and everything» بگردید، عدد ۴۲ را به عنوان جواب دریافت می‌کنید.

وقتی از دستیار های صوتی گوگل اسیستنت و آمازون الکسا بپرسید معنای زندگی چیست با این جواب ها مواجه می‌شوید:

الکسا: پاسخ کلیشه‌ای و قدیمی به این سؤال، ۴۲ است.

گوگل اسیستنت: پاسخ این سؤال، عددی بین ۴۱ و ۴۳ است.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

نظرات (۳)

  • NN
    سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۹ , ۲۲:۵۶

    جدا 42 رو اورد واو 

    بعدا باید بخونم ببینم چی میگه 🤪

    • author avatar
      علیرضا مرادی باستانی
      ۱۸ شهریور ۹۹، ۲۳:۱۰
      بله 🤪🤪

      من خودم کتاب رو جایی توی ایران پیدا نکردم ولی به شدت پیشنهاد میکنم کتاب رو
  • mahis
    سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۹ , ۱۵:۴۴

    وااااای چقد فوق العاده 🤩🤩واقعا یکی از وبلاگ های مورد علاقه من هستید ممنونم بابته مطالب جذابتون🙏🙏 راستی منم یه سایته فروش انلاین تلفن همراه میخوام بهتون معرفی کنم که خیلی خوبو کامله تو این شرایط بده کرونایی سایت مناسبیه خودم که راضی بودم شمام سر بزنید 😉😉https://mariatell.com