تایتل قالب
کافه ای پر از علم،دانش،ایده و خلاقیت


زندگینامه وین دایر

وین دایر نویسندۀ کتاب‌های خودیاری و سخنران انگیزشی اهل آمریکا بود. او را «پدر جنبش مدرن خودیاری» یا «پدر انگیزه» می‌خواندند. او بیشتر کودکی خود را در یتیم‌خانه‌ها سپری کرد اما همیشه می‌خواست که در زندگی پیشرفت کند. او از تجارب زندگی خود درس‌هایی فرا گرفت. بعد از اینکه مدرک خود را از دانشکدۀ مشاوره دانشگاه وین استیت دریافت کرد، به مشاوره مشغول شد. او مقالاتی منتشر کرد و یک کارزار درمانیِ خصوصی را راه‌اندازی کرد. سخنرانی‌های او شمار زیادی از دانشجویان را به سمت خود جلب می‌کرد. همین مسئله باعث شد به فکر مکتوب کردن اندیشه‌هایش بیفتد. اولین کتاب او با عنوان « قلمرو اشتباهات شما » منتشر شد. سپس با قدرت زیادی به ترویج کتاب خود مشغول شد و در کتاب‌فروشی‌ها به مصاحبه با رسانه‌ها پرداخت. او سخنرانی‌های خود را به صورت نوار صوتی منتشر کرد و در تاک شو‌ها حضور یافت. او تاکید داشت که در گناه غوطه‌ور نشویم و به خودشکوفایی و خوداتکایی روی آوریم. وی تا مدت‌ها در رابطه با معنویت سخنی نگفت. او ایده مسیح‌گون بودن یا بوداگون بودن را به جای مسیحی و بودایی معرفی کرد. او سه بار ازدواج کرد و هشت فرزند دارد.

اثار دکتر وین دایر

برای دیدن اثار دکتر وین دایر کلیک کنید

محبوبیت

دایر به دین و مذهب معنوی خاصی تعلق نداشت. در نگاه او این که کسی بخواهد مسیحی، مسلمان، یهودی یا بودایی باشد، بی‌معنی است. مکتب او انسانیت و عشق بود. همان‌طور که خودش می‌گوید، همیشه سعی داشته شبیه به مسیح، بودا، محمد یا موسی باشد. نه پیرو خطوطی که معنایشان را در این دنیای آشفته از دست داده‌اند. او از انسان‌ها می‌خواست که در انجام تمام کارها، نیاز به خداوند و خدمت به مردم را در نظر داشته باشند، چون از نظر او، این شیوه‌ی زندگی معجزه‌آفرین و جادویی است. با این که او یکی از طلایه‌داران روان‌شناسی مدرن است، در آثارش ردپای عرفان شرق، سروده‌های مولانا و آیات و آموزه‌هایی از قرآن و انجیل هم دیده می‌شود. تلفیق علوم مدرن دنیای روان‌شناسی و معنویت در تعالیم دایر باعث شده آثارش نسبت به دیگر روان‌شناسان، حال و هوای متفاوتی داشته باشد. او برای انسان نوشته است، فارغ از مذهب، رنگ و نژاد. همین میانه‌روی و انصاف دایر است که باعث محبوبیت کم‌نظیر این نویسنده در تمام دنیا شده است.

بیماری و درگذشت

یکی از نقاط عطف زندگی دایر زمانی بود که خبر ابتلا به سرطانش را منتشر کرد. او در این‌باره در وبلاگش نوشت: «شاید این بیماری، به‌نوعی پاسخ بدن من به طخم‌های روحی و روانی‌ام باشد. شکست‌خورده گذشته یا هر چیزی شبیه این. هرچه هست، بدن همیشه می‌داند که چه می‌کند و آن را در حد کمال انجام می‌دهد». این حرف طرف‌داران وین را بیش از پیش تحت تاثیر شخصیت و قدرت این نویسنده قرار داد. خیلی از پیروان دایر و حتی صاحب‌نظران معتقدند که این جملات، زیباترین و دوست‌داشتنی حرف‌هایی هستند که او تاکنون گفته است. وین دایر، سرانجام در سال 2015 در سن 75 سالگی بر اثر بیماری سرطان خون درگذشت.یکی از نقاط عطف زندگی دایر زمانی بود که خبر ابتلا به سرطانش را منتشر کرد. او در این‌باره در وبلاگش نوشت: «شاید این بیماری، به‌نوعی پاسخ بدن من به طخم‌های روحی و روانی‌ام باشد. شکست‌خورده گذشته یا هر چیزی شبیه این. هرچه هست، بدن همیشه می‌داند که چه می‌کند و آن را در حد کمال انجام می‌دهد». این حرف طرف‌داران وین را بیش از پیش تحت تاثیر شخصیت و قدرت این نویسنده قرار داد. خیلی از پیروان دایر و حتی صاحب‌نظران معتقدند که این جملات، زیباترین و دوست‌داشتنی حرف‌هایی هستند که او تاکنون گفته است.  وین دایر، سرانجام در سال 2015 در سن 75 سالگی بر اثر بیماری سرطان خون درگذشت.

 

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

نظرات (۵)

  • abdolnabi solimani
    يكشنبه ۵ مرداد ۹۹ , ۱۳:۳۹

    سلام از زحمات شما دوست عزیز صمیمانه تشکر میکنم عالی بود موفق باشید.

  • The power
    يكشنبه ۵ مرداد ۹۹ , ۱۱:۵۱

    75 سال زندگی رو توی چند خط نوشتم از این خلاصه تر؟؟